Wegańskie ciasto drożdżowe z truskawkami 🍓

O mamuniu, nie mogę przestać tego jeść! Od kiedy mamy nasze polskie truskawki, ciągle je kupuje, nic więc dziwnego, że ostatnio zaczęłam kombinować co jeszcze innego można z nimi zrobić.
Myślę, że takie ciasto drożdżowe to comfort food każdego! Ja osobiście uwielbiam jeść schłodzone w ciepłe, słoneczne dni (z wegańskimi lodami hihiihi). Nie zanudzam, przejdźmy do konkretów!





















Przepis:

  • 500g mąki
  • 40g cukru (ja nie lubię bardzo słodkiego ciasta, bo później posypuje je jeszcze z wierzchu cukrem pudrem, ale wiem, że dla niektórych mogłoby być za mało słodkie, dodajcie wtedy 60-80g. Jeśli jednak tak jak ja dodajecie erytrol, możecie spokojnie podwoić jego ilość - pamiętajcie tylko aby do zaczynu dodać ZWYKŁY cukier)
  •  500 ml mleka roślinnego (ja zrobiłam domowe owsiane - 5 łyżek płatków owsianych na 500 ml wrzątku, zblendowałam i przelałam przez sitko)
  • 20g świeżych drożdży
  • łyżeczka soli
  • 6 łyżek oleju rzepakowego
  • 1,5 - 2 szklanek truskawek (ja tym razem zrobiłam mieszankę z czereśniami, ale możecie też zrobić np truskawkę z rabarbarem)
Przygotowanie:
  1. Przygotuj zaczyn - 20g drożdży utrzyj łyżeczką z odrobiną cukru, następnie dodaj 4 łyżki ciepłego mleka (temp. ciała) oraz łyżkę mąki. Odstaw zaczyn na 15 min do wyrośnięcia
  2. W dużej misce połącz suche składniki - przesiej 500g mąki pszennej, dodaj cukier oraz sól
  3. Mleko połącz z olejem i kiedy zaczyn będzie już wyrośnięty dodaj mleko, olej i zaczyn do miski z suchymi składnikami
  4. Wymieszaj, ciasto ma być lejące - odstaw je na godzinę przykryte ściereczką
  5. W tym czasie umyj truskawki i pokrój je w mniejsze kawałki
  6. Przygotuj formę do pieczenia - wyłóż ją papierem do pieczenia, wysmaruj olejem i obsyp mąką 
  7. Po upływie godziny wylej ciasto do formy i wciśnij do środka truskawki
  8. Całość posyp jeszcze dodatkowo 2 łyżkami cukru (który w piekarniku pięknie się skarmelizuje)
  9. Odstaw na kolejne 15-20 min
  10. W tym czasie nagrzej piekarnik do 180 stopni (góra-dół)
  11. Piecz ciasto przez 50 min, a po ostudzeniu posyp je cukrem pudrem i ciesz się nim ze znajomymi i rodzinką!


Komentarze

Popularne posty