Moja ulubiona sałatka z tortellini

Moja mama zawsze robiła w domu sałatkę z tortellini, jednak od kiedy zaczęłam swoją przygodę z weganizmem, nie mogłam znaleźć tortellini, które nie będą zawierały w składzie jajek, czy sera. Wreszcie znalazłam tortellini z grzybami firmy golliard (których użyłam w tym przepisie). Udało mi się znaleźć także tortellini w 3 smakach: szpinak i czosnek, pomidory i bazylia oraz grzybowe firmy Novelle (w Auchan).

Sałatka jest bardzo prosta i daje dużo satysfakcji!





















Składniki:

  • 250g tortellini z grzybami
  • 150g mrożonego groszku
  • 2 pęczki szczypiorku
  • puszka mandarynek w puszce (312g/175g po odsączeniu)
  • sos: 6 łyżek majonezu wegańskiego (kupny lub domowy z aquafaby) + 4 łyżki soku z puszki mandarynek + 1 łyżka przyprawy curry,
  • sól i pieprz
Przygotowanie:
  1. Tortellini oraz groszek gotujemy zgodnie z czasem podanym na opakowaniu. Ważne jest to, aby ich nie rozgotować, bo rozpadną się w sałatce. Po ugotowaniu studzimy
  2. Szczypiorek siekamy drobno, a mandarynki odsączamy z zalewy (ZALEWĘ ZOSTAWIAMY DO SOSU!)
  3. Łączymy wszystkie składniki na sos - majonez, zalewa z mandarynek oraz curry w proszku
  4. Do miski dodajemy tortellini, groszek, szczypiorek, mandarynki, a na koniec zalewamy sosem. Doprawiamy solą oraz pieprzem 
  5. Całość wstawiamy do lodówki na około godzinę, aby wszystkie smaki się połączyły, a sos zgęstniał
  6. Ja lubię, gdy w tej sałatce jest duużo pieprzu, więc na końcu możecie dodać więcej pieprzu jeśli uznacie, że go brakuje
  7. Smacznego!





Komentarze

Popularne posty