Tofucznica z boczniakami






























Jedno z moich ulubionych śniadań, czyli TOFUCZNICA! Największa zaleta - za każdym razem mogę ją przyrządzać inaczej i zazwyczaj wszystko co jest w mojej lodówce pasuje do tego śniadania. Ale tym razem zrobiłam leśną, jesienną wersję mojej porannej tofucznicy. Moja mama zaczęła chodować boczniaki, więc korzystając z dostępu do ekologicznej, świeżej dostawy tych oto grzybów zrobiłam tofucznicę właśnie z nimi i uwierzcie - było warto 😎

Składniki:
  • 180 g tofu wędzonego
  • 1 łyżeczka wędzonej papryki
  • 1 mała cebula
  • 150-200g boczniaków
  • 150g jarmużu (umyty i przesiekany, bez twardych części!)
  • pół szklanki mleka sojowego (niesłodzonego!) 
  • czarna sól
  • szczypiorek
  • do podania: domowy chlebek, pomidory ze świeżo zmielonym pieprzem, jarmuż, pestki słonecznika
Przygotowanie:
  1. Na rozgrzaną patelnię z olejem kokosowym wrzucamy bardzo drobno pokrojoną cebulkę 
  2. Gdy cebulka lekko się zeszkli możemy dodać pokrojone w paski boczniaki
  3. Po 3-5 minutach dodajemy pokruszone wędzone tofu i doprawiamy wszystko czarną solą oraz wędzoną papryką
  4. Dodajemy mleko sojowe i po ok 3 minutach (gdy mleko lekko odparuje) dodajemy jarmuż
  5. Dokładnie mieszamy wszystko na patelni i czekamy aż jarmuż odrobinę zmięknie
  6. Gotowe!





Komentarze

Popularne posty