Cynamonki 🍩


Wczoraj moja kochana babunia miała urodziny, więc oczywiście zrobiłam jej pyyyyszne cynamonki, którymi chciałabym się z Wami podzielić. Zrobiłam też tofurnik na zimno, który wyszedł pyszniutki, więc niedługo również wstawię na niego przepis.

Składniki:
  • 400g mąki pszennej
  • 3 łyżki wegańskiego masła + kolejne 3 do posmarowania gotowego ciasta
  • 1 szklanka mleka (250ml) 
  • paczka suchych drożdży
  • cynamon
  • cukier muscovado
Przygotowanie:
  1. W garnku podgrzej mleko z 3 łyżkami masła do około 20-30 stopni (tak żeby było ciepłe, nie gorące!)
  2. Przełóż do miski i dodaj drożdże, szczyptę soli i łyżeczkę cukru, Pozostaw na ok. 20 min żeby drożdże zaczęły pracować.
  3. Po upływie tego czasu powoli dodawaj mąkę (po szklance na raz, najlepiej przesiewając ją aby napowietrzyć ciasto)
  4. Tak przygotowane ciasto odstaw na 1-2h do wyrośnięcia w ciepłym miejscu
  5. Piekarnik ustaw na 180 stopni.
  6. Rozwałkuj ciasto w kształt prostokąta, posmaruj roztopionym masłem, posyp sporą ilością cukru oraz cynamonem. 
  7. Ciasto zwijaj wzdłuż, następnie potnij je na 2-3cm "ślimaczki"
  8. Układaj je obok siebie w okrągłej formie wyłożonej papierem do pieczenia.
  9. Piecz przez 20-25 min.
  10. Opcjonalnie: ja do każdego ślimaczka wkładałam jeszcze mały kawałek czekolady 🍫

Komentarze

Popularne posty